keskiviikko 12. joulukuuta 2012

Uusi nimi, uusi ihminen?

Jaaha, moneskohan uusi alku tämä on allekirjoittaneen blogitaustalla. Niin mones, ettei taida enää ainakaan yhden käden sormet riittää laskemaan, montako kertaa olen tuijotellut tyhjää blogialustaa ja ajatellut tekeväni taas entistä paremman blogin. Turhamaisuuttani, tylsyyksissäni tai ties mitä olen miettinyt.

Tällä kertaa uuden blogin aloittamiselle on selkeä syy. Tänään nimittäin kävimme sanomassa tahdon ja samalla jätimme maistraattiin kaavakkeen, jossa allekirjoittaneen kohdalle oli ilmestynyt ihan uusi sukunimi ja lompakon sisältökin taitaa mennä aika pitkälti uusiksi, kunhan vain ehtii tehdä vaadittavat vierailut poliisilaitokselle ja pankkiin.

Tällä kertaa tämä puhtaalta pöydältä aloittaminen tuntuu jotenkin erityisen jännittävältä. Ei tarvitse kuin vilkaista nimeä blogin osoitteessa tai tuossa bannerikuvassa, niin tulee vähän hupsu olo. Minä, joka olen käyttänyt nimeä Terhi Salmenoja 25 vuoden ajan, olenkin yhtäkkiä Terhi Martikainen. 

Kuka minä siis olen? 

Olen kaiketi sama tyttö kuin ennenkin, mutta vain eri niminen. Asun edelleen samassa kodissa, harrastan edelleen kovalla innolla triathlonia, opiskelen samassa yliopistossa, työskentelen samassa työpaikassa ja ennen kaikkea jaan elämäni edelleen saman ihmisen kanssa kuin eilenkin. Mutta kuten elämän muidenkin suurten muutosten myötä, tietää myös nimen muuttuminen tietynlaista vanhan identiteetin katoamista. Siksi koin tarpeelliseksi saada aloittaa myös blogin puhtaalta pöydältä vanhan jäädessä toki jäljelle blogimaailmaan sen juttuihin palaamiseen tarvetta kokeville.

Eipä siis muuta kuin tervetuloa seuraamaan tätä n:nettä yritelmää bloggailun saralla. 

T: tuore vaimo, rouva Martikainen

p.s. Tämä kirjoitus on ajastettu. En minä oikeasti ole blogia kirjoittelemassa heti muutamaa minuuttia vihkimisen jälkeen ;)

16 kommenttia:

  1. Hihii, arvasin tämän! :) :) ONNEA tuoreelle rouvalle ja tämän miehelle!

    VastaaPoista
  2. Onnittelut.
    Nyt vaan treenaamaan sitä uuden nimen käyttöä :)

    VastaaPoista

Jätäthän jäljen käynnistäsi!